برتک ، جهانگرد لهستانی به دین مبین اسلام گروید

به گزارش زبانسرای ایران زمین، برتک گیل، جهانگرد لهستانی که در سالهای ۹۲ و ۹۳ به دعوت زبانسرای ایران زمین به شهر ریز سفر کرده بود به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف گردید.این جهانگرد ۳۴ ساله که دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد و روزنامه نگاری است حدود ۱۰ سال پیش با دیدن فیلم” بچه های آسمان” به ایران علاقمند شد و با وجود تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه ایران و ناامن جلوه دادن کشور عزیزمان به ایران سفر کرد و این مقدمه علاقه شدید او به فرهنگ و میهمان نوازی هم وطنانمان شد.پس از آن برتک تقریبا هرساله به ایران سفر کرده و در هر سفر هم  دوستانی از لهستان را با خود همراه می کرد تا ایران واقعی را از نزدیک ببینند. تا اینکه در سال ۹۲ بطور تصادفی با مدیریت و زبان آموزان زبانسرای ایران زمین ریز در بندر سیراف ملاقات کرده و به دعوت آنها به بخش ریز وارد می شود که گزارش آن را در آن زمان تقدیم شما مخاطبان عزیز کردیم و در سایت های خبری شهرستان نیز انعکاس پیدا کرد. در سال ۹۳ نیز مجددا از بخش ریز دیدن کرد و در خلال ماه محرم میهمان شهروندان ما بود.

او از سال ۹۳ ابراز علاقه خود به شناخت اسلام و مشرف شدن به آیین تشیع و حتی ازدواج در ایران را بیان داشت.

122

تا اینکه هفته گذشته با حضور در تهران رسما به اسلام و مذهب تشیع گرویدند و با دختری ایرانی به نام مهدیه از طایفه اصیل لر و ساکن تهران ازدواج کردند.

برتک طی ارسال ایمیلی ابراز اردات خود را به زبان آموزان این آموزشگاه و شهروندان بخش ریز که طی دوره های قبل با آنها ملاقات داشته را بیان و ابراز امیدواری کرده بزودی مجددا با آنها ملاقات نماید.

زبانسرای ایران زمین ریز هم به نوبه خود از اینکه ایشان به آیین انسان ساز اسلام گرویدن و مذهب پر مهر تشیع را انتخاب کرده اند ابراز خوشحالی نموده و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارد.

2

3

4

8

10

11

16

17





تاریخ انتشار : 17 سپتامبر, 2015
تعداد بازدید : 2652

مطلب مرتبط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *