معنی واژه ها در زیرنویس را تنها با کلیک بر روی آن ببینید

زبانسرای ایران زمین: یکی از راه های تقویت زبان برای همه کاربران و زبان آموزان، قطعا دیدن فیلم هایی با زیرنویس انگلیسی است. در این میان گاهی در حین دیدن زیرنویس، با واژه هایی برخورد میکنیم که معنای آنها را نمیدانیم. در این حالت یک راه رجوع به واژه نامه است، اما اگر بتوان تنها با کلیک بر روی واژه مورد نظر معنای آن را پیدا کرد، قطعا کمک بسیاری خواهد بود. در نتیجه این Media Playerکه برای همین موضوع طراحی شده است، کمک فراوانی برای شما خواهد بود.

به گزارش «تابناک» Media Player ها چه آن دسته که به همراه ویندوز نصب میشوند و چه آن دسته مانند VLC یا KMPlayer قادر به نمایش زیرنویس ها با گزینه های فراوان هستند. اما Medio یک Media Player متفاوت در این خصوص است. این نرم افزار زیرنویس ها را با امکانی نمایش میدهد که در هیچ یک از نمونه های مشابه پیدا نمیکنید.

این نرم افزار به شما امکان میدهد که معنای هر واژه در زیرنویس را تنها با کلیک بر روی آن واژه پیدا کنید و ببینید. از آنجایی که زیرنویس ها یکی از بهترین راه ها برای آموزش زبان خارجی است، این Media Player نقش پررنگی را در این زمینه میتواند برای شما بازی کند:

معنی واؤه ها در زیرنویس را تنها با کلیک بر روی آن ببینید

برای دانلود این نرم افزار به اینجا مراجعه کنید. در حین نصب نرم افزار دو گزینه در اختیار شما قرار میگیرد. اول اگر نرم افزار VLC را بر روی سیستم خود نصب کرده اید، برای پشتیبانی از فرمت MKV آدرس گزینه مربوطه را انتخاب کنید و در غیر این صورت گزینه دوم را برای نصب انتخاب نمایید. ما این نرم افزار را با در حالت دوم و با فایل فرمت MP4 آزمایش کردیم.

بعد از نصب نرم افزار آن را اجرا کنید و از منوی File ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین از منویSubtitle فایل زیرنویس و اندازه قلم آن را انتخاب کنید:

معنی واؤه ها در زیرنویس را تنها با کلیک بر روی آن ببینید

بعد از پخش فیلم و نمایش زیرنویس برای پیدا کردن معنی هر واژه کافی است بر روی آن کلیک کنید. در این صورت پخش فیلم Pause شده و در یک پنجره Popup معنای واژه مورد نظر برای شما به نمایش درمی آید. البته نمایش معنی واژه کمی تاخیر دارد اما چنانچه واژه مورد نظر یافت شود، به همراه مثالهایی از کاربرد آن در جملات برای شما نمایش داده میشود:

معنی واؤه ها در زیرنویس را تنها با کلیک بر روی آن ببینید

همانگونه که میبینید، معنای واژه ها به زبان انگلیسی نمایش داده میشود و هنوز دقیقا مشخص نیست که این نرم افزار از چه زبانهایی پشتیبانی میکند. با بستن این پنجره میتوانید با کلیک بر روی ویدئو، ادامه آن را ببینید.

با کمی جستجو پیرامون ای نرم افزار در سطح نت متوجه میشویم که نسخه های بعدی این نرم افزار قرار است گزینه های بیشتری برای شخصی سازی ترجمه زیرنویس ارائه کند. همچنین به احتمال بسیار زیاد در بین این گزینه ها امکان انتخاب زبان مقصد نیز وجود خواهد داشت.

اما تا آن زمان، زبان آموزان میتوانند از این ابزار به همین شکل فعلی بهره بسیاری برده و با استفاده از امکان بی نظیر آن فیلم های زبان انگلیسی را به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در کنار خود داشته باشند.

منبع:تابناک





تاریخ انتشار : 17 ژانویه, 2015
تعداد بازدید : 1678

مطلب مرتبط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *