اردوی زبان آموزان به بندر طاهری

اردوی تفریحی زبان آموزان ACC 14 زبانسرای ایران زمین در حالی روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار شد که دستاورد بسیار جالب و درخور توجهی حتی برای بخش ریز داشت.آشنایی و دعوت از جهانگرد لهستانی شیفته فرهنگ ایران مهمترین دستاورد اردو در کنار بعد آموزشی آن بود.

” برتک گیل” جهانگرد ۳۳ ساله اهل لهستان در بندر سیراف در حالی با زبان آموزان زبانسرا برخورد کرد که برای بازدید از این بندر تاریخی راهی سیراف شده بود اما کسی را پیدا نکرده بود که بتواند به زبان انگلیسی راهنماییش کند.او که برای پنجمین بار به ایران سفر می کرد، پس از مواجهه با زبان آموزانی که می توانستند برایش به انگلیسی درباره وضعیت سیراف و ایران توضیح دهند به وجد آمده بود.

برتک دعوت زبانسرا را پذیرفت و در این اردو همراه زبان آموزان بود.در ابتدا با راهنماییهای یکی از شهروندان سیراف سری به قبرستان قدیمی سیراف زدیم و سپس در کنار ساحل خلیج فارس پای صحبت های برتک نشستیم.

برتک که ایران را ” جالب ترین” کشور دنیا و مردمانش را “مهمان نوازترین” مردمی می دانست که تا بحال دیده بود، تا حدی شیفته فرهنگ ایران بود که علاوه بر اینکه برای پنجمین بار در ده سال اخیر از ایران دیدن می کرد از اغلب شهرهای کشورمان دیدن کرده بود.شاعران ما را می شناخت و به موسیقی سنتی ایران علاقه وافری داشت.

همسر وی معلم زبان انگلیسی در لهستان بود و هردوی آنها شیفته زبان فارسی.تا حدی که همسر او در لهستان هفته ای سه ساعت به کلاس زبان فارسی می رود. او به شوخی می گفت : همسرم در لهستان برای شناخت ایران پول خرج می کند و من ترجیح می دهم در ایران و مستقیما همه چیز را ببینم.

برتک آغاز عشق و علاقه خود نسبت به ایران را با دیدن دو فیلم ایرانی که یکی از آنها فیلم “بچه های آسمان” مجید مجیدی بود، به دست آورده بود.

قبل از اولین سفرش به ایران،متاسفانه به دلیل تبلیغات سو رسانه های غربی، دوستانش او را از سفر به ایران منع کرده بودند. اما پس از آمدن به ایران همه چیز را متفاوت دیده بود و سال بعد دو تن از دوستانش را هم برای دیدن ایران واقعی با خود به ایران آورده بود.

او زندگی در ایران را زیبا توصیف می کرد و در چند جمله گفت: شما کشور واقعا مستقلی هستید.شما جلو کشور ابرقدرتی مثل آمریکا ایستاده اید ولی کل اتحادیه اروپا وابسته امریکا هستند”

پس از پایان اردو به دعوت زبانسرا به شهر ریز آمدند و روز جمعه را میهمان زبانسرا و مردم ریز بود و از مکان های مختلف بخش ریز از جمله: جنگل گلوبردکان،باغات شهر ریز، باغات و بازار شهر انارستان و قنات تشان و پالایشگاه فجر و روستای کوری حیاتی دیدن کرد.





تاریخ انتشار : 6 جولای, 2014
تعداد بازدید : 2140

مطلب مرتبط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *